Hylla
Personnamn
Titel och upphov Skriva i sociala medier : i händelse av kris
Utgivning, distribution etc. Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, Karlstad : 2014
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Annan klassifikationskod
Fysisk beskrivning
Anmärkning: Allmän Allt fler myndigheter och kommuner väljer att kommunicera i sociala medier vid kris och olycka. Vid kriskommunikation i kanaler som kräver snabba uppdateringar kan man behöva stöd i skrivprocessen. Boken Att skriva i sociala medier - i händelse av kris ger råd om hur man ska använda ord, text och bild i sociala medier. Hur formulerar man ett tydligt budskap? Hur skriver man en begriplig text? Vad är en passande ton i mötet med läsaren? Boken behandlar också sådant som ordval, meningsbyggnad, styckeindelning och disposition. Här finns även tips på hur instruktioner och frågor kan konstrueras.
Term Kommunikation Skriftlig framställning Språkriktighet Sociala medier Sociala nätverk online
Indexterm - Okontrollerad
Genre/Form Handböcker, manualer etc.
ISBN
*00001615cam a22004453a 4500
*00134896
*00520140320160823.0
*008140430s2014 sw ||||e| |||| 0|swe||
*020 $a978-91-7383-430-8
*024 7$aMSB674$2Publ.nr
*041 $aswe
*08204$a808.02$223/swe
*084 $aBs-c $2kssb/8
*084 $aBv$2kssb/8
*084 $aFc.061$2kssb/8
*100 $aAndersson, Helen
*24510$aSkriva i sociala medier :$bi händelse av kris /$cHelen Andersson
*260 $aKarlstad :$bMyndigheten för samhällsskydd och beredskap,$c2014
*300 $a65 s. :$bill. ;$c22 cm
*500 $aAllt fler myndigheter och kommuner väljer att kommunicera i sociala medier vid kris och olycka. Vid kriskommunikation i kanaler som kräver snabba uppdateringar kan man behöva stöd i skrivprocessen. Boken Att skriva i sociala medier - i händelse av kris ger råd om hur man ska använda ord, text och bild i sociala medier. Hur formulerar man ett tydligt budskap? Hur skriver man en begriplig text? Vad är en passande ton i mötet med läsaren? Boken behandlar också sådant som ordval, meningsbyggnad, styckeindelning och disposition. Här finns även tips på hur instruktioner och frågor kan konstrueras.
*650 4$aKommunikation
*650 4$aSkriftlig framställning$2sao$0165740
*650 4$aSpråkriktighet
*650 4$aSociala medier
*650 4$aSociala nätverk online
*653 $aKriskommunikation
*655 $aHandböcker, manualer etc.
*852 $cBs
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.