MSB Revinge

Skriva i sociala medier : i händelse av kris
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Bs
Personnamn
  • Andersson, Helen
Titel och upphov
  • Skriva i sociala medier : i händelse av kris
Utgivning, distribution etc.
  • Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, Karlstad : 2014
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Annan klassifikationskod
  • Bs-c
  • Bv
  • Fc.061
Fysisk beskrivning
  • 65 s. : ill. ; 22 cm
Anmärkning: Allmän
  • Allt fler myndigheter och kommuner väljer att kommunicera i sociala medier vid kris och olycka. Vid kriskommunikation i kanaler som kräver snabba uppdateringar kan man behöva stöd i skrivprocessen. Boken Att skriva i sociala medier - i händelse av kris ger råd om hur man ska använda ord, text och bild i sociala medier. Hur formulerar man ett tydligt budskap? Hur skriver man en begriplig text? Vad är en passande ton i mötet med läsaren? Boken behandlar också sådant som ordval, meningsbyggnad, styckeindelning och disposition. Här finns även tips på hur instruktioner och frågor kan konstrueras.
Term
  • Kommunikation
  • Skriftlig framställning
  • Språkriktighet
  • Sociala medier
  • Sociala nätverk online
Indexterm - Okontrollerad
  • Kriskommunikation
Genre/Form
  • Handböcker, manualer etc.
ISBN
  • 978-91-7383-430-8
*00001615cam a22004453a 4500
*00134896
*00520140320160823.0
*008140430s2014    sw ||||e|    |||| 0|swe||
*020  $a978-91-7383-430-8
*024 7$aMSB674$2Publ.nr
*041  $aswe
*08204$a808.02$223/swe
*084  $aBs-c$2kssb/8
*084  $aBv$2kssb/8
*084  $aFc.061$2kssb/8
*100  $aAndersson, Helen
*24510$aSkriva i sociala medier :$bi händelse av kris /$cHelen Andersson
*260  $aKarlstad :$bMyndigheten för samhällsskydd och beredskap,$c2014
*300  $a65 s. :$bill. ;$c22 cm
*500  $aAllt fler myndigheter och kommuner väljer att kommunicera i sociala medier vid kris och olycka. Vid kriskommunikation i kanaler som kräver snabba uppdateringar kan man behöva stöd i skrivprocessen. Boken Att skriva i sociala medier - i händelse av kris ger råd om hur man ska använda ord, text och bild i sociala medier. Hur formulerar man ett tydligt budskap? Hur skriver man en begriplig text? Vad är en passande ton i mötet med läsaren? Boken behandlar också sådant som ordval, meningsbyggnad, styckeindelning och disposition. Här finns även tips på hur instruktioner och frågor kan konstrueras.
*650 4$aKommunikation
*650 4$aSkriftlig framställning$2sao$0165740
*650 4$aSpråkriktighet
*650 4$aSociala medier
*650 4$aSociala nätverk online
*653  $aKriskommunikation
*655  $aHandböcker, manualer etc.
*852  $cBs
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.
Vis
Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
Ex1Tillgängligt RevingeBs
Ex2Tillgängligt RevingeBs