Hylla
Personnamn
Titel och upphov Händelserna vid Askö den 15 februari 2003 : Rapport från SSSK:s säkerhetsutredning om händelserna vid Askö den 15 februari 2003, då 36 skridskoåkare som hamnat på isflak räddades av sjöräddningen
Utgivning, distribution etc. Stockholms Skridskoseglarklubb, Täby : 2003
SAB klassifikationskod
Annan klassifikationskod
Fysisk beskrivning
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning Utredningen initierades efter händelserna vid Askö den 15 februari 2003, då 36 långfärdsskridskoåkare hamnade på isflak och räddades av sjöräddningen. Rapporten visar på viktiga faktorer som skridskogrupper och framtida ledare måste beakta. Det finns alltid anledning att ha en alternativ färdplan om isarna är snabbt ruttnande vårisar, tunn is på mer än några tiotal meters avstånd från land eller stabil is samt uppbrytande is. Man ska vända eller lägga om/avbryta turen innan gruppen utsätts för någon av ovanstående risker. Man ska alltid överväga ett annat spår när andra negativa faktorer uppträder.
Indexterm - Okontrollerad Säkerhet Is Skridskoåkning Sjöräddning Utredning
Ägande institution
ISBN
*000 am
*0015679
*008 0 swe
*020 $a91-631-4616-9$x91-631-4616-9
*029 $a21207
*084 $aRb
*084 $aPrcdd
*1001 $aHarms-Ringdahl, Lars
*24510$aHändelserna vid Askö den 15 februari 2003 :$bRapport från SSSK:s säkerhetsutredning om händelserna vid Askö den 15 februari 2003, då 36 skridskoåkare som hamnat på isflak räddades av sjöräddningen /$cLars Harms-Ringdahl, Gunnar Mongård, Krister Valtonen
*260 $aTäby :$bStockholms Skridskoseglarklubb,$c2003
*300 $a142 s :$bill +$e4 s.
*520 $aUtredningen initierades efter händelserna vid Askö den 15 februari 2003, då 36 långfärdsskridskoåkare hamnade på isflak och räddades av sjöräddningen. Rapporten visar på viktiga faktorer som skridskogrupper och framtida ledare måste beakta. Det finns alltid anledning att ha en alternativ färdplan om isarna är snabbt ruttnande vårisar, tunn is på mer än några tiotal meters avstånd från land eller stabil is samt uppbrytande is. Man ska vända eller lägga om/avbryta turen innan gruppen utsätts för någon av ovanstående risker. Man ska alltid överväga ett annat spår när andra negativa faktorer uppträder.
*653 $aSäkerhet
*653 $aIs
*653 $aSkridskoåkning
*653 $aSjöräddning
*653 $aUtredning
*850 $aSrv
*852 $cRb
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.