MSB Karlstad

Terrorns dag i medierna : nyhetsförmedlingen dygnet efter terrorattackerna den 11 september 2001
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • B
Personnamn
  • Morge, Sara, 1971-
Titel och upphov
  • Terrorns dag i medierna : nyhetsförmedlingen dygnet efter terrorattackerna den 11 september 2001
Utgivning, distribution etc.
  • Styrelsen för psykologiskt försvar (SPF), Stockholm 2002
SAB klassifikationskod
Annan klassifikationskod
  • B
  • Bs-c
  • Oclb-qa
Fysisk beskrivning
  • 44 s : ill.
Serietitel - biuppslagsform
  • Utbildningsserie / Styrelsen för psykologiskt försvar ; 12, ISSN 1404-899X
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning
  • När USA utsattes för flera terrorattacker den 11 september sattes även svenska medier på prov. I denna studie beskrivs svenska medieföretags nyhetsförmedling det första dygnet efter händelserna. Syftet med studien är att gå igenom de extraåtgärder som några av de största medieföretagen i Sverige gjorde dygnet efter händelserna i USA den 11 september 2001. Den tar även upp allmänhetens förändrade mediekonsumtion dygnet efter händelsen.
Term
  • Masskommunikation
  • Kriskommunikation
  • Journalistik
  • 11 september-attackerna 2001
  • Terrorism
Geografiskt namn
  • Förenta staterna
Personnamn
  • Modh, Malin
*000     nam         3
*00153627
*008021216s2002    sw     e     |||  0|swe
*041  $aswe
*084  $aB$2kssb/8
*084  $aBs-c$2kssb/8
*084  $aOclb-qa$2kssb/8
*1001 $aMorge, Sara,$d1971-
*24500$aTerrorns dag i medierna :$bnyhetsförmedlingen dygnet efter terrorattackerna den 11 september 2001 /$cSara Morge och Malin Modh
*260  $aStockholm$bStyrelsen för psykologiskt försvar (SPF),$c2002
*300  $a44 s :$bill.
*440  $aUtbildningsserie / Styrelsen för psykologiskt försvar ;$v12,$x1404-899X
*520  $bNär USA utsattes för flera terrorattacker den 11 september sattes även svenska medier på prov. I denna studie beskrivs svenska medieföretags nyhetsförmedling det första dygnet efter händelserna. Syftet med studien är att gå igenom de extraåtgärder som några av de största medieföretagen i Sverige gjorde dygnet efter händelserna i USA den 11 september 2001. Den tar även upp allmänhetens förändrade mediekonsumtion dygnet efter händelsen.
*650 7$aMasskommunikation$2sao
*650 7$aKriskommunikation$2sao
*650 7$aJournalistik$2sao
*650 7$a11 september-attackerna 2001$2sao
*650 7$aTerrorism$2sao
*651 4$aFörenta staterna
*7001 $aModh, Malin
*852  $cB
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.
Vis
Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörPlatsHylla
Ex1Tillgängligt KarlstadVåning 5B