Titel och upphov Pedagogiskt arbete i teori och praktik : om bibliotekens roll för studenters och doktoranders lärande
Utgivning, distribution etc.
UDK klassifikationskod
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
SAB klassifikationskod
Annan klassifikationskod Abfe-c.01 Abb-c.01 Abfe-c.01 Abb-c.01 Epaba Abfba Abfe-c.01 Abb-c.01 Epaba Abfba
Fysisk beskrivning
Anmärkning: Innehåll Är informationskompetens överförbar? -- Utbildning i samverkan - ett lärarperspektiv Universitetslärares syn på studenters informationskompetens -- Integrativ informationskompetens. Diskursöverbryggande samarbete mellan akademi och bibliotek -- Att driva en tes eller söka ett svar. Om juriststudenters sökande efter källor och källhantering -- Wikipedianer - om Wikipedia i undervisningen -- Uppsatsskrivandets institutionella villkor och bibliotekariens ansvar och roll -- Handledning - ett biblioteksperspektiv -- Vems jobb är det egentligen? Bibliotekarier som lärarnas lärare i arbetet med informationskompetens på Stockholms universitet -- Konsten att få praktiska insikter i vetenskapligt tänkande. En studie om lärarutbildningens examensarbeten -- Sex tecken på ett modernt och medvetet pedagogiskt förhållningssätt. Karolinska Institutets Universitetsbibliotek som fallstudie -- Pedagogisk meritportfölj för bibliotekarier -- Informations- och kunskapspraktiker i förvandling
Anmärkning: Språk
Indexterm - Okontrollerad Användarutbildning Högskolebibliotek
Genre/Form
Personnamn Hansson, Birgitta Utgivare, redaktör, sammanställare Lyngfelt, Anna, 1965- Utgivare, redaktör, sammanställare
ISBN
*00012982cam 12203037 a 4500
*00140996
*00520150709114158.0
*008090408s2009 sw | 000 0 swe c
*020 $a978-91-7018-646-2
*035 $5Bo$a(Bo)433706
*035 $5Mo$a(Mo)b1724244
*035 $a(SE-LIBR)11369338
*050 4$5Z$aZ 682
*050 4$5Z$aZ 710.2
*080 $a02
*080 $a378
*08204$a025.56485$222
*084 $aAbfe-c.01$2kssb/8
*084 $aAbb-c.01$2kssb/8
*084 $aAbfe-c.01$2kssb/8
*084 $aAbb-c.01$2kssb/8
*084 $aEpaba$2kssb/8
*084 $aAbfba$2kssb/8
*084 $aAbfe-c.01$2kssb/8
*084 $aAbb-c.01$2kssb/8
*084 $aEpaba$2kssb/8
*084 $aAbfba$2kssb/8
*24510$aPedagogiskt arbete i teori och praktik :$bom bibliotekens roll för studenters och doktoranders lärande /$cBirgitta Hansson & Anna Lyngfelt (red.)
*260 $aLund :$bBtj,$c2009
*300 $a285 s. ;$c20 cm
*5050 $aÄr informationskompetens överförbar? -- Utbildning i samverkan - ett lärarperspektiv Universitetslärares syn på studenters informationskompetens -- Integrativ informationskompetens. Diskursöverbryggande samarbete mellan akademi och bibliotek -- Att driva en tes eller söka ett svar. Om juriststudenters sökande efter källor och källhantering -- Wikipedianer - om Wikipedia i undervisningen -- Uppsatsskrivandets institutionella villkor och bibliotekariens ansvar och roll -- Handledning - ett biblioteksperspektiv -- Vems jobb är det egentligen? Bibliotekarier som lärarnas lärare i arbetet med informationskompetens på Stockholms universitet -- Konsten att få praktiska insikter i vetenskapligt tänkande. En studie om lärarutbildningens examensarbeten -- Sex tecken på ett modernt och medvetet pedagogiskt förhållningssätt. Karolinska Institutets Universitetsbibliotek som fallstudie -- Pedagogisk meritportfölj för bibliotekarier -- Informations- och kunskapspraktiker i förvandling
*5410 $5E$eG.2009-07-27/1
*546 $5Mo$asvenska
*653 $aAnvändarutbildning
*653 $aHögskolebibliotek
*655 4$5Mo$aBok
*698 $5R$a20090825$bKULTUR MEDIER
*7001 $aHansson, Birgitta$4edt
*7001 $aLyngfelt, Anna,$d1965-$4edt$0203334
*950 $6650$aAnvändarundervisning på bibliotek$w||e$uBibliotekspedagogik
*950 $6650$aAnvändarutbildning$xbibliotek$w||e$uBibliotekspedagogik
*950 $6650$aBibliotekens användarutbildning$uBibliotekspedagogik
*950 $6650$aLåntagarundervisning$uBibliotekspedagogik
*950 $6650$aInformationskompetens$uBibliotekspedagogik
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.